23 april 2024
Under vecka 17 lanserar vi en uppdaterad avbrottstjänst för att ge dig snabbare och mer tillförlitlig information vid strömavbrott.
Surfa in på vår hemsida med din mobil när strömmen går. Där finns en karta över aktuella strömavbrott på Gotland. Där hittar du även tips som kan hjälpa dig inför och under ett pågående strömavbrott.
Använd vår kostnadsfria sms-tjänst för att få information om både planerade och oförutsedda strömavbrott. Observera att vår gamla sms-tjänst utgår. För att använda vår nya tjänst, behöver du kontrollera eller lägga till ditt mobilnummer på ”Mitt Geab” (Mina Sidor). Logga enkelt in med ditt BankID eller kundnummer.
För att få sms vid strömavbrott, kontrollera att ditt mobilnummer är uppdaterat på ”Mitt Geab” (Mina Sidor). Logga enkelt in med ditt BankID eller kundnummer. Välj fliken ”Mina uppgifter” och skriv in det mobilnummer som du vill få sms till.
Vi skickar ett sms till dig som är elnätskund och har ett mobilnummer registrerat hos oss. För att få sms vid strömavbrott, kontrollera att ditt mobilnummer är uppdaterat på ”Mitt Geab”. Logga enkelt in med ditt BankID eller kundnummer.
Ja, du kan registrera två mobilnummer.
Då vill vi att du meddelar oss detta. Kontakta vår kundservice: kundtjanst@geab.vattenfall.se
Att få avbrottsinformation till mobilen är kostnadsfritt och något vi erbjuder för att du som kund ska få information om strömavbrott så enkelt och snabbt som möjligt.
För att avregistrera ditt mobilnummer, gör så här:
Nej, sms-tjänsten handlar om samhällsinformation, inte marknadsföring. Ditt mobilnummer kommer endast att användas för avbrottsavisering.
Kontrollera att ditt mobilnummer är uppdaterat på ”Mitt Geab”. Logga enkelt in med ditt BankID eller kundnummer. Välj fliken ”Mina uppgifter” och skriv in det mobilnummer som du vill få sms till. Du kan registrera upp till två mobilnummer.
Om cookies: Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om hur du hanterar cookies.