fbpx

Faktura och betalning

Om du har svårt att betala dina fakturor kan vi hjälpa dig genom att sätta anstånd (möjlighet att få ändrat förfallodatum på fakturan) eller skapa en amorteringsplan. Du behöver kontakta oss på kundservice så vi kan diskutera det som passar dig bäst.

När man ansluter sig till Kivra, till exempel för att hämta vaccinationspass eller i samband med deklarationen så ansluter man sig även till deras brevlådetjänst.

Det innebär att man från anslutningsdatumet får alla sina brev och fakturor från olika myndigheter, eventuella försäkringsbolag och andra samhällsnära tjänster via digital post till Kivra i stället för i brevlådan.

Om du har en digital brevlåda registrerad hos Kivra, så kommer du att få din pappersfaktura och vissa andra utskick från oss dit. Om du istället vill ha fakturor och andra utskick från Geab hemskickat till brevlådan, så gör du ändringen i Kivras app eller på Kivras hemsida. Detta kan vi på Geab tyvärr inte hjälpa till med.

Har du betalat för mycket så skapas ett tillgodo hos oss. Om det rör sig om en mindre summa pengar dras pengarna vanligtvis av på nästa faktura. Vid större summor betalas pengarna ut via en bankavi eller direkt till ditt kontonummer. Anmäl ditt kontonummer genom att ringa oss på xxxx-xxxx. 

Har du betalat för lite pengar så kommer en påminnelse skickas till dig gällande det kvarstående beloppet.

Om cookies: Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om hur du hanterar cookies.