fbpx
Large Screen 72 DPI-Vattenfall_career_site_close_up_tablet_024_190328

Din faktura

På Mitt Geab hittar du alla dina fakturor på ett och samma ställe – aktuella fakturor men även redan betalda fakturor.

Kundservice svarar

Det är många faktorer som påverkar ditt elpris, allt från vädret till råvarupriser och valutor. Det kan vara bra att se över ditt elavtal men även funderar på vad du själv kan göra för att vara mer energieffektiv hemma och därmed påverka din totala elkostnad. Kom ihåg att den bästa kilowattimmen är den som inte används. Läs mer om våra energitips här

Du loggar säkert och enkelt in på Mitt Geab med BankID alternativt ditt kundnummer och personliga kod som du hittar på din senaste faktura från oss. 

Har du inte fått din faktura kan det bero på flera saker:

  • att vi saknar information om byte av bank
  • att du har flyttat och vi inte har fått din nya adress
  • att du betalade dubbelt förra månaden
  • att din faktura finns i din digitala brevlåda om du är ansluten till Kivra
  • att vi inte har hunnit registrerat avläsningen från din anläggning.
  • att din förbrukning är så låg att fakturans belopp läggs på nästkommande faktureringstillfälle. Minsta belopp för att en faktura ska skickas ut är 50 kronor. 

Har du betalat för mycket så skapas ett tillgodo hos oss. Om det rör sig om en mindre summa pengar dras pengarna vanligtvis av på nästa faktura. Vid större summor betalas pengarna ut via en bankavi eller direkt till ditt kontonummer. Anmäl ditt kontonummer genom att ringa oss på 0498 – 28 50 00.

Har du betalat för lite pengar kommer en påminnelse skickas till dig gällande det kvarstående beloppet.

Om cookies: Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om hur du hanterar cookies.