fbpx
Generic filters
Exact matches only

Frågor och svar

Vid akuta fel ring 020- 52 62 00

Du behöver avsluta laddningen innan kabeln släpper från laddstationen. Avsluta laddningen via appen eller via ditt RFID kort. Hjälper inte detta kontrollera så att laddkabeln är ordentligt ansluten till din bil samt station, testa att avsluta laddningen igen. Du behöver även se till att din bil är redo att släppa laddkablen, i vissa fall behöver bilen vara exempelvis upplåst! Kontrollera vad som gäller i bilens manual.

Har du fortfarande problem ringer du till vår support (öppet dygnet runt) på 020- 52 62 00.

Börja med att kontrollera att laddstationen är igång och redo att starta laddning. Detta ser du i appen för en publik laddstation. Är det din egen hemma laddbox se medföljande manual. För att kunna ladda på en av våra publika laddstationer behöver du vår app eller ett RFID kort. Appen laddar du hem här!

Tänk på att vissa bilar kräver att exempelvis dörrarna är upplåsta innan laddning kan starta. Rådfråga bilens manual vid osäkerhet.

Det kan bero på att ägaren av stationen inte valt att ha den publik. Detta kan t ex vara en företagsparkering eller en förenings privata parkering.

Börja med att kontrollera så att du angett rätt kortuppgifter samt att kortet är öppet för internetbetalningar.

Om cookies: Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om hur du hanterar cookies.