fbpx
Generic filters
Exact matches only

Faktura och betalning

Om du har svårt att betala dina fakturor kan vi hjälpa dig genom ett anstånd (möjlighet att skjuta fram betalningen) eller skapa en amorteringsplan. Du behöver kontakta oss på kundservice så vi kan diskutera det som passar dig bäst.

Har du anslutit dig till Kivra, till exempel för att hämta vaccinationspass eller i samband med deklarationen så har du även anslutit dig till deras brevlådetjänst. Det innebär att du, från anslutningsdatumet, får alla dina brev och fakturor från olika myndigheter, eventuella försäkringsbolag och andra samhällsnära tjänster via digital post till Kivra i stället för i brevlådan.

Om du har en digital brevlåda registrerad hos Kivra, så kommer du att få din pappersfaktura och vissa andra utskick från oss dit. Om du istället vill ha fakturor och andra utskick från Geab hemskickat till brevlådan, så gör du ändringen i Kivras app eller på Kivras hemsida. 

Har du betalat för mycket skapas ett tillgodo hos oss. Om det rör sig om en mindre summa pengar dras pengarna vanligtvis av på nästa faktura. Vid större summor betalas pengarna ut via en bankavi eller direkt till ditt kontonummer. Anmäl ditt kontonummer genom att ringa oss på 0498 – 28 50 00. 

Om cookies: Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om hur du hanterar cookies.