fbpx
Generic filters
Exact matches only

Geab förnyar kontoret – flexibilitet och gemenskap i fokus

Oskar Lindehejd och Matilda Pettersson

Geab förnyar sitt kontor i Visby. Med sikte på att bli öns mest eftertraktade arbetsplats till 2027, vill företaget skapa en arbetsmiljö som stödjer flexibla arbetssätt och förbättrade mötesplatser för både medarbetare, kunder och besökare. Renoveringsprojektet inleds i februari och beräknas vara klart september 2024.

− Vårt mål är att Geab ska bli Gotlands mest attraktiva arbetsgivare 2027. Våra anställda efterfrågar mer flexibla arbetssätt där många av oss har upplevt fördelarna med digitala verktyg som medför att många skrivbordsplatser sällan nyttjas fullt ut. Med rätt arbetssätt och ökad flexibilitet kan våra medarbetare bli mer produktiva och uppnå högre kreativitet, samarbete och fokus, säger Matilda Pettersson, HR-ansvarig på Geab.

En mötesplats för social interaktion

Hållbarhet är en central aspekt i renoveringen där återanvändning av befintlig inredning och teknik prioriteras. Men förutom att skapa ett effektivt och flexibelt kontor hoppas man att förändringen ska främja mer samarbete och interaktion. Matilda är förväntansfull:

− Vi vill inte bara att vårt kontor ska vara en plats där arbete utförs, utan också en plats där samarbete och social interaktion uppmuntras. Det är viktigt för oss att skapa en miljö där våra kollegor och kunder kan mötas, utbyta idéer och trivas tillsammans. Syftet är att skapa en central plats för kreativitet och gemenskap.

Kundupplevelsen i fokus

Förutom att förbättra arbetsmiljön för sina anställda, vill Geab också höja kundupplevelsen.

− Vi ser fram emot att välkomna våra kunder till det nyrenoverade kontoret, där kundupplevelsen står i fokus. Som ett lokalt energibolag är tillgänglighet viktigt, vare sig våra kunder föredrar digital kontakt, telefonsamtal eller personligt möte. Vårt nya kontor är utformat för att främja samtal och möten, vilket vi tror våra kunder kommer att uppskatta, säger Oskar Lindehejd, vd på Geab.

Under renoveringen kommer medarbetarna att arbeta hemifrån, men kundservice kommer att vara tillgänglig som vanligt via e-post och telefon. Receptionen planeras vara öppen för kundbesök under större delen av renoveringsperioden.

 

Avsändare: Gotlands Energi AB

Om cookies: Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om hur du hanterar cookies.