Sök
Generic filters
Exact matches only
Sök
Generic filters
Exact matches only

Vår nya varumärkesdesign

Bild_Geab_logga_skarm_lr

Geabs vision är att skapa förutsättningar för sina kunder att kunna leva ett fossilfritt liv på Gotland inom en generation. Gotlands Energi har dessutom som mål att själva vara fossilfria 2030. Den nya varumärkesdesignen markerar starten på denna resa där Geab vill skapa en mer enhetlig och övergripande varumärkesupplevelse som speglar företagets vision.

Tillsammans med ett modernt bild- och formspråk speglar den moderniserade logotypen och visuella identiteten tydligare företagets värdegrund: att skapa förutsättningar för att kunna leva ett fossilfritt liv på Gotland.

Geab har under flera årtionden haft ett varumärke som varit framtaget för att symbolisera tidigare ambitioner och uttryck. För att nå visionen om ett fossilfritt liv inom en generation krävs det att vi gör saker på ett nytt sätt mot vad vi tidigare har gjort. För oss är det därför viktigt att markera starten av den nya resan med ett nytt uttryck och en ny enhetlig tonalitet, säger Oskar Lindehejd, marknadschef på Geab.

Geab gör den här resan tillsammans med sin huvudägare Vattenfall och det är därför viktigt att ansluta sig under ett och samma varumärkesuttryck. Den gulblåa linsen samlar alla initiativ för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation.

Det nya varumärkesuttrycket förstärker att vi är en lokal aktör med internationell förankring och styrka i grunden. Geab består idag av 150 medarbetare som varje dag arbetar för att möjliggöra vår vision om ett hållbart Gotland. Den nya varumärkesdesignen tar på ett fint sätt uttryck i detta med en mer modern utformning. Vi utvecklas ständigt som bolag och med det behöver även vår visuella identitet utvecklas, säger Adrian Berg Von Linde, VD för Geab.

Övergången till den nya varumärkesdesignen ska enligt planerna ske successivt.

Vi kommer genomföra varumärkesbytet på ett hållbart och kostnadseffektivt sätt. Vi kommer inte byta allt på en gång utan det kommer ske successivt över en längre tidsperiod, när det blir aktuellt. Vi väljer den vägen för att inte ödsla resurserna vilket ligger i linje med vår vision. De inköp som sker görs i stort sett uteslutande lokalt. Det innebär att de kostnader som Geab tar för byte av varumärke gynnar gotländskt företagande och samhälle. Det är viktigt för Geab, avslutar Oskar Lindehejd, marknadschef på Geab.

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på email
Dela på linkedin

Om cookies: Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om hur du hanterar cookies.