fbpx

Så förhåller vi oss på sociala medier

Geab vill hålla ett öppet klimat med trevligt tonläge där alla kan delta. Ta del av detta om hur vi förhåller oss på sociala medier.

Vi gillar när ni hör av er till oss så ställ gärna frågor och lämna synpunkter. Privata frågor hanteras via personligt meddelande. Var rädda om era personliga uppgifter och lämna inte ut kundnummer, personnummer, kontonummer eller annan känslig information offentligt.

Vi uppmanar till att vi håller god ton med ömsesidig respekt på alla plattformar där Geab finns. Därför förbehåller vi oss rätten att ta bort kommentarer som inte följer våra riktlinjer om hur vi förhåller oss på sociala medier.

Bryter man mot dessa kan man komma att blockeras och/eller anmälas till det sociala media som inlägget placerades i.

Geab tolererar inte

• Vilseledande eller olagliga kommentarer
• Kommentarer som på något sätt är kränkande, hotande, våldsamma, trakasserande, stötande eller grovt språk
• Kommentarer i kommersiellt syfte, exempelvis reklam för företag, organisationer eller föreningar i syfte att driva trafik till egen sida eller dylikt
• Kommentarer som inte håller sig till ämnet i det aktuella inlägget
• Ryktesspridning eller spridning av personuppgifter på något sätt
• Kommentarer som upprepas, samma text som kopieras och läggs in flera gånger kommer att tas bort och/eller anmälas till Facebook. Det kommer ses som avsiktliga störningar och försök till spam.

Användare som bryter mot våra riktlinjer kan komma att blockeras från aktuell sida. Inlägg som bryter mot reglerna kommer att döljas eller raderas av Geab.

Inlägg som bryter mot lagen, till exempel hot mot oss eller andra samt kommentarer som kan utgöra hets mot folkgrupp kan komma att polisanmälas.

Ser du en kommentar som bryter mot våra kommenteringsregler är vi tacksamma för att du gör oss uppmärksam på det.

Tänk på hur du uttalar och uttrycker dig

Vi uppmanar därför till god och trevlig samtalston i din dialog med oss och/eller andra på Geabs sociala kanaler. Alla ska känna sig trygga i att våga uttrycka sig och sina synpunkter på ett konstruktivt sätt vilket alltid ska ske på ett respektfullt vis.

Svarstider

Vi hanterar våra sociala plattformar under ordinarie kontorstider då vi svarar på kommentarer och direktmeddelanden. Vi har som mål att du ska få återkoppling senast nästa arbetsdag, från det att vi läser ditt meddelande. 

Har du frågor eller ytterligare funderingar, tveka inte att kontakta oss.

Tydlig avsändare

På den här sidan får du information från flera delar av Geab som utarbetats av Gotlands Energi AB, Gotlands Elnät AB och Gotlands Elförsäljning AB. På elmarknaden måste Geab följa reglerna om unbund-ling (åtskillnad). Det innebär bl.a. att Geab måste vara tydlig i sin kommunikation och eliminera risken att elnätsföretaget, som är monopolföretag, gynnar nå-gon särskild aktör på elmarknaden. Gotlands Energi AB, Gotlands Elnät AB och Gotlands Elförsäljning AB samarbetar kring denna sida. Vi väljer att samla våra budskap på en och samma sida för att göra det enk-lare för kunder och andra intressenter att komma i kontakt med oss.

Du kan därför komma att få information från flera de-lar av Geabs verksamhet. Gotlands Elnät AB informe-rar om pågående strömavbrott men också om andra delar av verksamheten, till exempel råd och tips vid strömavbrott och nyheter från distributionsområdet. Gotlands Elförsäljning AB kan ge information om oli-ka erbjudanden, till exempel kring elavtal. Gotlands Energi AB ger information och nyheter, till exempel kring fjärrvärme, solceller, sponsring och olika event.

Vi är därför extra tydliga med vem som är avsändare på budskapen. 

Om cookies: Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om hur du hanterar cookies.