fbpx

Viktig information om fakturor till Geab

Ny fakturaadress från 1 december 2020

Från 1 december 2020 byter Vattenfall sin adress för fakturacentralen. Det innebär att du från detta datum måste säkerställa att alla fakturor går till den nya adressen. Den gamla adressen kommer ej längre fungera och ingen eftersändning kommer att ske.

Hör av dig om det dyker upp frågor
Skulle du trots användandet av nya adressen uppleva att din faktura hanteras med dröjsmål ber vi dig att höra av dig till din kontaktperson hos oss. Likaså ifall du vill säkerställa att fakturan kommit fram korrekt. Nedan har vi samlat en rad åtgärder som kan vidtas för att säkerställa betalning i tid.

Åtgärder för betalning i tid
Har fakturorna inte rätt adress och/eller referens återsänds de till avsändare vilket fördröjer betalningen av fakturan. För att minimera risken att du inte ska få betalt i tid ber vi dig säkerställa att fakturan:

  • Är utställd till korrekt legalt bolag
  • Har ett korrekt och synligt RU nummer. Observera att det finns två nummer inom Gotlands Energi, viktigt att du väljer om din faktura ska skickas till Värme (RU 2180) eller någon av Geabs gemensamma funktioner, exempelvis HR, Marknad eller Fordon (RU 2181)
  • Har en referens, dvs en medarbetare i Geab med För- och Efternamn

 

→ De rätta adressuppgifterna hittar du här

Om cookies: Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen för dig. Läs mer om hur du hanterar cookies.